keskiviikko 19. maaliskuuta 2014

Tuote kuvaruudulla (OstoTV ja Tuote-esittely)

TAVOITE: Tutustua esittelemäänsä tuotteeseen ja sen kohderyhmän tarpeeseen, jotta kaupassa tehtävä tuote-esittely sujuu helposti ja luontevasti. Osaa tuotteeseensa sopivia myyntiargumentteja, tunnetaan tuote ominaisuuksiltaan hyvin. Tunnistaa toisistaan ostosTV:n ja tuotteen maninosvideon tyylit ja keskeiset vaikuttamiskeinot, sekä kohderyhmän huomiointi menetelmät. Osaa suunnitella, lavastaa ja tuottaa tuotteestaan kaksi eritavalla myyvää videota. Yhden ostosTV formaatilla ja toisen mainosvideona. Osaa kuvata videon, äänittää ja editoida sen siihen tarpeelliset tarkoitusperää palvelevat elementit. Osaa julkaista videon ja upottaa sen blogiinsa. Osaa tuottaa materiaali ryhmässä, jakaa sen ja tehdä itsenäisesti videot.


Tuotteen mainos

Kunnon jauheliha mainos


OstosTV (historiallisia pätkiä)


TEHTÄVÄ:
Mieti kenelle kohdistat mainosvideot (esim. hattua käyttävä Pertti yli 50 v, korkokenkiä rakastava Pipasa 22 v naiset, jääkiekkoileva Raija 11 v, taaperon äiti Veera jne.). Tuota häntä puhtutteelva ja ostamaan houkutteleva videomateriaali, tekstitys, musiikki jne.

TEE 1. OstosTV tyyppisen videon (hinta selkeästi esiin, mahdollisuus tilata välittömästä soittamalla, lisämyynti, tekstitykset, haastattelut, "OstosTV:n logo" jne..)

TEE 2. Tuotteen mainosvideo (tuotteesi tärkein / tärkeimmät ominaisuudet tai tuotteen tarina)

Ideointi
Tutustu tuotteeseesi ja sen mainontaan netissä. Poimi parhaat ideat ja analysoi niiden vaikuttamisen keinoja.
OstosTV -videoita 
Mainosvideoita (opiskelijat)



Materiaalin tuottamisprosessi
Voitte työskennellä materiaalin tuotamisvaiheessa yksin, pareittain tai suurempana kuvausryhmänä. Mutta JOKAINEN opiskelija tekee tuotentuista materiaalista ITSE kaksi videota, jotka laittaa blogiinsa.

KAIKKI materiaali kuvataan / äänitetään itse, videoissa ei käytetä valmiita materiaaleja netistä.

1.  Tee käsikirjoitus  a) mainosvideolle ja b) ostosTV videolle. Suunnittele kuvauskulmat, tekstit ja kuvaukseen tarvittava esineistö, tausta, äänet, näyttelijät, puheen sisältö, tarvittavat laitteet jne.  

2. Kuvauspäivään varaa mukaan tuote, jonka esittelet ja muuta siihen tarvittavaa rekvisiittaa. Kuva ja video materiaalia voi tuottaa myös oppituntien ulkopuolella kotona tms..

3. Äänen voi tuottaa kuvaustilanteessa tai jälkikäteen.

4. Tuottakaa omaa materiaalia kaikille ryhmän jäsenille riittävästi, kännykällä tai tabeltilla tai jollakin muulla välineellä (saa tuoda omia laitteita).

5. Tallentakaa tarpeeksi uusinta otoksia, erilaisia vaihtoehtoja, eri kuvakulmia, eri valoisuuksia. Tuottakaa videota, still kuvaa, ääntä runsaasti.

6. Jakakaa tuotettu materiaali esim. Google Driven tai DropBoxin tms kautta toistennen käyttöön.

7. Työstä materiaali, lisää kuvat, äänet, logot yms.

8. Upota videot blogiisi ja palauta linkki Moodleen.

Aikataulu

Kohderyhmän jäsenen esittely: 10 min.
Suunnittelu: OstosTV 30 min ja tuote-esittely 15 min (= yksi oppitunti)
Kuvaukseen: äänittämiseen materiaalin tallentamiseen on aikaa n. 2 oppituntia.
Editointiin: 1 oppitunti OstosTV ja 1 oppitunti tuote-estittely (kaksi oppituntia).

Laiteet

Varaa laitteita tai lainaa koululta tarpeesi mukaan. Huolehdi, että saat talteen itsellesi (tikku, moodle, verkko) kaikken materiaalin, jota tarvitset itse mainoksen tekemiseen.
  • omaa älykännykkä
  • tabletti
  • kortille tallentava videokamera 
  • muita omia laitteita 
  • muistitikku tallenteen siirtämiseen koneelle
  • mikki
  • jaulusta tms.
PALAUTUS:
1. Kohderyhmän jäsennen esittely blogiin
2. Suunnittelma blogiin
3. Videot upotettuna blogiin
4. Linkki postauksiin Moodleen.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti